اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳
اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳ با نام کامل ( ۲۰۲۳ Kia Sportage Hybrid ) از لحاظ مصرف سوخت عملکرد چشمگیری دارد ، فضای داخلی آن بسیار خوشساخت و با فناوری بالا ست، صندلیهای جاداری دارد و همچنین از لحاظ فضای بار نیز بسیار خوب طراحی شده است. اگرچه سیستم اطلاعات سرگرمی آن دارای چندین آپشن عجیب و غریب است، اما اسپورتیج هیبریدی جدید یک شاسی بلند هیبریدی متعادل و ارزشمند است.
جوانب مثبت منفی اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳
موتور سرحال و پر انرژی
مصرف سوخت فوق العاده مناسب
فضای داخلی جادار و با فناوری بالا
فضای بار جادار
چند گزینه مستقل برای مدل پایه
موارد جدید برای سال ۲۰۲۳
این مدل کاملا جدید طراحی شده است
تحقیق و رتبه بندی کیا اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳
کیا اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳ در بین شاسی بلندهای هیبریدی به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات ایمنی رتبه بندی نشده است.
اسپورتیج هیبریدی شاسی بلند بسیار خوبی به شمار می رود. این شاسی بلند هیبریدی با طراحی کاملاً جدید در بحث فضای بار و فضای سرنشینان یکی از بهترین ها در این بخش به شمار می رود ، همچنین از لحاظ مصرف سوخت عالی است ، همچنین اسپورتیج هیبریدی آپشن های فنی و کمک راننده و کابینی مدرن و خوشساخت را ارائه میدهد. اگرچه این خودرو برای سبک رانندگی های هیجان انگیز طراحی نشده ، اما موتور آن قدرتی بیش از اندازه لازم برای گشت و گذار روزانه در سطح شهر و بزرگراه را ارائه می دهد. این خودرو همچنین دینامیک رانندگی متعادلی دارد.
قیمت کیا اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳
کیا اسپورتیج هیبریدی LX با قیمت پایه ۲۷۲۹۰ دلار شروع می شود. قیمت تریم متوسط اسپورتیج هیبریدی EX از ۳۰۹۹۰ دلار شروع میشود و مدل پرطرفدار پرستیژ SX از ۳۶۱۹۰ دلار قیمت دارد. برای مقایسه، اسپورتیج غیرهیبریدی از ۲۵۹۹۰ دلار شروع می شود.
مقایسه کیا اسپورتیج هیبریدی
مقایسه کیا اسپورتیج هیبریدی با هوندا CR-V هیبریدی
اسپورتیج هیبریدی و CR-V هیبریدی از نظر جادار بودن، ظرفیت بار، نحوی عملکرد و کیفیت ساخت داخلی بسیار شبیه همدیگر هستند. گفته می شود، کیا از نظر فضای بار، سیستم اطلاعات سرگرمی و مصرف سوخت، از رقیب سرسختش یعنی هوندا به راحتی پیشی می گیرد. اسپورتیج هیبریدی همچنین آپشن های فنی و کمک راننده بیشتری را به نسبت ارائه میدهد، اگرچه تریم پایه CR-V هیبریدی به طور استاندارد با آپشن های بیشتری به نسبت مدل پایه کیا ارائه میشود.
مقایسه کیا اسپورتیج هیبریدی با تویوتا راو۴ هیبریدی
هر دو شاسی بلند ، اسپورتیج هیبریدی و راو۴ هیبریدی برآوردهای مصرف سوخت مشابهی باهمدیگر دارند، کابین هایی با کیفیت ساخت بالا، هندلینگ مطمئن و لیست قابل توجهی از آپشن های استاندارد خوبی ارائه می دهند. برخلاف کیا، تویوتا آپشن هایی مانند سیستم چهار چرخ محرک و کروز کنترل تطبیقی را حتی در مدل های تریم پایین تر نیز ارائه کرده است. با این حال، اسپورتیج هیبریدی دارای موتوری قویتر می باشد همچنین موتور آن نیز آرامتر به نظر می رسد، فضای بار بیشتری دارد و فهرست طولانیتری از فناوریهای موجود و کمکهای کمک راننده را شامل می شود.
سیستم اطلاعات سرگرمی، بلوتوث و ناوبری اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳
صفحه نمایش لمسی استاندارد ۸ اینچی اسپورتیج هیبریدی ، گرافیک واضحی دارد و نمایش رنگها در آن کاملا واحض است همچنین یک رابط بصری دیگر را نیز ارائه کرده است. در تریم خاص یعنیSX Prestige ، دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی حس یک صفحه پانورامای طولانی را بوجود آورده است که روی داشبورد قرار گرفت است. با این حال، کنترل سیستم صوتی و تهویه مطبوع دو حالته در این سیستم بصری ممکن است مقداری مشکل باشد، همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی بزرگتر فقط با اتصال سیمی تلفن هوشمند همراه است، در حالی که سیستم پایه اتصال بیسیم را فراهم میکند.
آپشن های استاندارد سیستم اطلاعات سرگرمی: صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، کلاستر ابزار دیجیتال ۱۲.۲ اینچی، اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو، بلوتوث، سیستم صوتی با شش بلندگو و درگاه USB-C در جلو.
آپشن های قابل انتخاب سیستم اطلاعات سرگرمی: صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی با سیمی Apple CarPlay و Android Auto، کلاستر ابزار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، سیستم ناوبری، هات اسپات وای فای، شارژ دستگاه بی سیم، پورت USB-C عقب و هارمن با هشت بلندگو سیستم صوتی کاردون.
آپشن های استاندارد اضافی: کنترل تهویه مطبوع خودکار دو منطقه ای و ورود بدون کلید از راه دور.
سایر آپشن های قابل انتخاب : سانروف پانوراما با نورگیر برقی، استارت از راه دور، استارت دکمهای، روشنایی داخلی LED چند رنگ، درب بازکن عمومی پارکینگ و درب بالابر برقی هندزفری.
موتور اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳
تنها موتور آن اسب بخار قدرت دارد. این خودرو از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ، یک موتور الکتریکی و یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک تشکیل شده است. اسپورتیج هیبریدی شتاب نسبتاً سریعی دارد و از دیگر وسایل نقلیه خوب سبقت می گیرد و به راحتی به بزرگراه حرکت می کند.
مصرف سوخت اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳
اسپورتیج هیبریدی ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر و ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه سوخت مصرف می کند. مدل های چهار چرخ متحرک نیز ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر و بزرگراه سوخت مصرف می کند. این ارقام برای کلاس شاسی بلندهای هیبریدی عالی به شمار می روند.
سواری و هندلینگ اسپورتیج هیبریدی ۲۰۲۳
اسپورتیج هیبریدی دقیقاً یک خودروی اسپرت نیست، اما هندلینگ مطمئن و سواری نرمی را ارائه می دهد. طراحی ان به گونه ای بوده است که سر و صدای جاده به حداقل برسد.
عملکرد آفرود اسپورتیج هیبریدی
اسپورتیج هیبریدی با فاصله ۲۱ سانتی متری از سطح زمین برای مدلهای چهار چرخ متحرک، میتواند برخی از آفرودهای سبک را به راحتی بپیماید. با این حال، این شاسی بلند برای پیمایش مسیرهای سخت آفرود سنگین طراحی نشده است.
آپشن های ایمنی اسپورتیج
آپشن های استاندارد کمک راننده:
هشدار برخورد رو به جلو با تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار
ترمز اضطراری خودکار جلو
سیستم کمک حفظ خودرو بین خطوط
سیستم هشدار خروج از خط
سیستم نظارت بر توجه راننده
سنسورهای پارک عقب
برف پاک کن شیشه جلو اتوماتیک و مجهز به سنسور باران
چراغ های جلو اتوماتیک
دوربین دید عقب
آپشن های کمک راننده موجود:
تشخیص چرخش تقاطع (وقتی وسیله نقلیه در یک تقاطع به چپ میپیچد ترافیک را تشخیص میدهد و در صورت لزوم ترمز میگیرد )
کروز کنترل تطبیقی توقف و حرکت
سیستم کمکی برای رانندگی در بزرگراه (اجازه می دهد رانندگی نیمه خودکار در برخی از بزرگراه ها)
سیستم نظارت بر نقاط کور
مانیتور دید نقطه کور
هشدار ترافیک متقابل عقب
کمک پارک از راه دور (به شما امکان می دهد وسیله نقلیه را پارک کنید یا با استفاده از جا کلیدی از فضای پارک خارج شوید)
سنسورهای پارک جلو
ترمز اضطراری اتوماتیک معکوس
سیستم دوربین پارکینگ با دید فراگیر
هشدار خروج ایمن
سوبارو سولترا ۲۰۲۳
سوبارو سولترا ۲۰۲۳ ( ۲۰۲۳ Subaru Solterra ) اولین اقدام شرکت سوبارو در جهت تولید یک شاسی بلند تماما برقی به حساب می آید. اگر قصد دارید تا با این شاسی بلند تمام برقی به آفرود بروید انتخاب خوبی است اما برخی از رقبا با قیمت پایین تر و طی مسافت بیشتر نیز در حیطه اختیار شما قرار دارند.
آکورا MDX مدل ۲۰۲۲
آکورا برای سال ۲۰۲۲ MDX را کاملاً از نو طراحی کرده که یک شاسی بلند سه ردیفه است. MDX در نسخه ۲۰۲۲ فناوری های زیادی در خود دارد و برای یک مسافرت خانوادگی خودرویی عالی است. DX امتیاز یا رتبه بندی کلی ندارد زیرا از نظر قابلیت اطمینان رتبه بندی نشده است.