آکورا NSX مدل ۲۰۲۲ در رتبه بندی کلاس خودروهای سواری اسپرت لوکس رتبه های پایین رده بندی را به خود اختصاص داده است. NSX ۲۰۲۲ مزایای مناسبی دارد از جمله : شتاب سریع ، هندلینگ خوب و داینامیک سواری ، صندلی های راحت. اما NSX در این مدل کاستی هایی نیز دارد مثلا سیستم مالتی مدیای قدیمی دارد, وسایل داخل کابین از جنس معمولی هستند و صندوق عقب آن کوچک است که البته معمولا در خودروهای اسپرت صندوق عقب ها کوچک طراحی می شود ، از لحاظ آپشن های استاندارد نیز در مضیقه است و تعداد کمی آپشن استاندارد دارد.
جوانب مثبت منفی NSX ۲۰۲۲
موتورهای پرقدرت و با فناوری بالا.
هندلینگ عالی.
صندلی های راحت.
سیستم مالتی مدیای قدیمی.
جنس مواد کابین برای خودروهای لوکس مناسب نیست.
صندوق عقب کوچک.
موارد جدید برای سال ۲۰۲۲
مدل NSX Type S معرفی شد.
سال تولید مدل نهایی.
رتبه بندی و تحقیق NSX ۲۰۲۲
NSX ۲۰۲۲ در رتبه دوازدهم در دسته بندی خودروهای اسپرت لوکس قرار گرفته است. در حال حاضر آکورا NSX ۲۰۲۲ دارای امتیاز ۸.۱ از ۱۰ است.
آکورا NSX ۲۰۲۲ یک خودروی اسپرت لوکس خوب است، اما ارزش چندان مناسبی ندارد. NSX دارای یک موتور هیبریدی V6 پرقدرت است که شتاب فوق العاده را مهیا می سازد، این قدرت موتور و شتاب فوق العاده با هندلینگ عالی و سواری نرم تکمیل می شود. فضای داخلی در کابین جادار طراحی شده است، صندلیها تمام مدت امکان راحتی شما را فراهم می آورند و همچنین NSX ضمانتنامه طولانیتر از حد متوسط به نسبت سایر رقبا را دارا است. از جنبه های منفی، NSX این است که دارای متریال کابین سطح متوسط است که برای خودروهای لوکس چندان مناسب نیست ، سیستم مالتی مدیای آن قدیمی است و کار کردن با آن کمی مشکل است، صندوق عقب آن کوچک است و قیمت آن به نسبت اکثر رقبا بسیار بالا است.
قیمت NSX ۲۰۲۲ :
آکورا NSX Type S با قیمت اولیه ۱۶۹۵۰۰ دلار عرضه می شود که این قیمت برای یک خودروی اسپرت لوکس بسیار بالا است. فقط تعدادی از رقبای NSX آن هم در تریم های سطح بالایشان می توانند قیمت NSX ۲۰۲۲ را بشکنند.
NSX ۲۰۲۲ در مقابل سایر رقبا
آکورا NSX در مقابل شورولت کوروت
شورولت کوروت جدید مانند NSX یک خودروی اسپرت با موتور متوسط است و در مسیر مستقیم به نسبت NSX سریع تراست. اما کوروت C8 تقریباً در هر بخش دیگری از NSX بالاتر است. هندلینگ دقیقتری دارد و کابین آن هم زیباتر از NSX است، فضای بار بزرگتری دارد و از لحاظ آپشن های کمک راننده نیز غنی تر از NSX است برای مثال سیستم نظارت بر نقاط کور را دارد. قیمت اولیه کوروت ۱۰۰۰۰۰ دلار کمتر از آکورا است. کوروت سیستم چهار چرخ متحرک ندارد لذا از لحاظ مصرف بنزین با NSX نمی تواند رقابت کند، اما در کل، خودروی اسپرت بهتری است و ارزشمند تر به نظر می رسد.
آکورا NSX در مقابل نیسان GT-R
نیسان GT-R چند مزیت نسبت به NSX دارد. GT-R قیمت اولیه کمتری به نسبت دارد که در حدود ۵۵۰۰۰ دلار می باشد و همچنین صندوق عقب آن نیز بزرگتر است. همچنین چهار صندلی دارد، اگرچه صندلی های عقب چندان جادار نیستند. از سوی دیگر، NSX میزان مصرف سوخت بهتری دارد و سواری بسیار راحت تری را روی مسیرهای ناهموار ارائه می دهد. هر دوی این خودروهای اسپرت ژاپنی با سیستم چهارچرخ متحرک به طرز شگفتآوری سریع و هیجانانگیز هستند.
موتور NSX ۲۰۲۲
آکورا NSX Type S مدل ۲۰۲۲ دارای موتور هیبریدی با قدرت ۶۰۰ اسب بخار با سیستم چهار چرخ متحرک است. این سیستم هیبریدی شامل یک موتور V6 توئین توربو در ترکیب با یک موتور الکتریکی است، گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک دوکلاچه نصب شده در عقب خودرو و همچنین دو موتور الکتریکی در جلو قرار گرفته است.
اگرچه این سیستم پیچیده است، اما سیستم هیبریدی کاملا یکپارچه عمل می کند، و موجب شده تا شتاب NSX بالا باشد و به سرعت به سرعت های بالا برسد.موتور V6 بسیار پرقدرت و پرشتاب است، و گشتاور بالای موتورهای الکتریکی به آن کمک می کند با سریع به سرعت های بالا برسد. پاسخ موتورها به دریچه گاز فوری هستند، و گیربکس اتوماتیک دوکلاچه، تعویض دنده های سریع و در عین حال نرم را انجام می دهد. همچنین یک حالت خاموش فقط در حالت الکتریکی وجود دارد که به NSX اجازه میدهد بیصدا در سرعتهای پایین حرکت کند.
گزینه های موتور NSX
پیشرانه: موتور ۳.۵ لیتری V6 توربوشارژ دوقلو و سه موتور الکتریکی با ترکیب ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۹۲ پوند فوت گشتاور. از ۱۶۹۵۰۰ دلار شروع می شود
پیشرانه: تمام چرخ متحرک,
گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک دوکلاچه,
میزان مصرف سوخت NSX ۲۰۲۲:
هنوز EPA مصرف سوخت NSX ۲۰۲۲ اعلام نشده است اما چون از لحاظ مکانیکی و فنی NSX ۲۰۲۱ بسیار شبیه به مدل جدید می باشد تخمین زده می شود مصرف سوخت مدل جدید طبق براورد زیر باشد:
در شهر ۱۱.۲ و در بزرگراه ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند.
باتوجه به اینکه این خودرو مثلا خودرویی هیبریدی است این میزان مصرف واقعا بالاست اما در مقایسه با تریم های عملکرد بالای سایر رقبا مثل بنز AMG GT بسیار کم مصرف است.
سیستم مالتی مدیا ، بلوتوث و ناوبری NSX ۲۰۲۲
آکورا NSX را با یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی می شناسیم ,که این سیستم مالتی مدیا ظاهری قدیمی دارد و چنگی به دل نمی زند. آیکونها و منوهای روی صفحه چندان کاربردی نیستند، گرافیکها کسلکننده ای دارد و کنترل کننده های صدا حساس به لمس هستند, لذا کارکردن با آنها موجب حواس پرتی راننده خواهد شد. به علاوه، جدا از ادغام تلفن هوشمند با سیستم های Apple CarPlay و Android Auto، سایر قابلیتهای سیستم مالتی مدیای آن بسیار ابتدایی هستند. از سوی دیگر، استفاده از کنترل های تهویه مطبوع آسان است و از چند دکمه فیزیکی تشکیل شده است.
آپشن های استاندارد سیستم مالتی مدیا : صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، سیستم ناوبری، Apple CarPlay، Android Auto، رادیو HD، استریو با ۹ بلندگو، بلوتوث و دو پورت USB.
سایر آپشن های مالتی مدیا : رادیو ماهواره ای.
آپشن های استاندارد اضافی: کنترل تهویه مطبوع خودکار دو منطقه ای، کی لس، استارت دکمه ای و روشنایی محیط.
آپشن های ایمنی NSX
ویژگی های استاندارد کمک راننده:
دوربین دنده عقب.
سنسور پارک جلو و عقب
چراغ های جلوی اتوماتیک.
آئودی A6 مدل ۲۰۲۱
آئودی A6 مدل ۲۰۲۱ دارای فضای داخلی مجلل ، سواری راحت و موتورهای قدرتمند است, اما صندوق عقب آن نسبتاً کوچک است. این آئودی نمره یا رتبه بندی کلی ندارد زیرا از آن امتیاز اطمینان گرفته نشده است.
دوج دورانگو ۲۰۲۱
دوج دورانگو ۲۰۲۱ در میانه ی رتبه بندی شاسی بلندهای متوسط ما قرار دارد. این خودروی شاسی بلند دارای فضای داخلی راحت، سیستم مالتی مدیا با کاربری آسان و انواع موتورهای قدرتمند می باشد، اما امتیاز ایمنی کلی آن یکی از پایینترین امتیازها در این کلاس است.
یک پاسخ
دیدگاه مناسب بنویسید و لینک سایت خودرا بگذارید و بک لینک قابل فالو بگیرید.
https://khodrobarjonoob.ir/